zondag 7 februari 2010

Tropenmuseum

In mijn jeugd ben ik heel vaak in het Tropenmuseum geweest, een spannend museum met allemaal exotische voorwerpen en een soort kijkdozen waar je aan kon draaien en dan zag je plaatjes van vreemde mensen die heel ver weg woonden. Afgelopen week toen de sneeuw eindelijk weg was ben ik weer eens gaan kijken. Het is helemaal veranderd en veel meer van deze tijd geworden. Alles is opnieuw opgesteld en veel beter te zien, verlichte vitrines, heel veel filmmateriaal met koptelefoons erbij voor geluid. Soms herkende je ineens een voorwerp van vroeger dat nu heel anders werd getoond zoals een kruidnagelbootje, dat nu in een ruimte staat dat het rariteitenkabinet wordt genoemd. Het is zo'n leuk museum geworden, je kan er uren doorbrengen. Er is ook een muziekzaal waar je allerlei muziekfilmpjes kan bekijken. Je kunt er ook nog eens heel lekker eten, het Portugese vispotje als lunch was heerlijk.

2 opmerkingen:

  1. Krijg gewoon zin om ook weer eens naar het Tropenmuseum te gaan. Is al heel lang geleden. Ik was vorige week in Haven en vind die bomen met een gebreide trui op de Markt super leuk. Kijk maar op deoudegarde.blogspot. Heb bij de tentoonstelling in de bieb een 'kimonovaas' besteld. Ik schrok me net een ongeluk, die virtual cat van jou zei opeens miauw......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk he, hij slaat ook zijn pootje uit als je er met je muis op staat en hij spint.

    BeantwoordenVerwijderen